نقطه شروع

نقطه ای برای شروع دوباره ی زندگی به سوی آیند

<-BlogD
قالب وبلاگ 
escription-> 

کسی که پول می گیرد تا دروغ بگوید دلال است



کسی که دروغ می گوید تا پول بگیرد گداست



کسی که پول می گیرد تا راست و دروغ را تشخیص دهد قاضی است



کسی که پول می گیرد تا راست را دروغ و دروغ را راست جلوه دهد وکیل است



کسی که دروغ خودش را باور می کند ابله است



کسی که سخنان دروغش شیرین است شاعر است



کسی که دروغ می گوید و قسم هم می خورد بازاری است



کسی که مردم سخنان دروغ او را راست می پندارند سیاستمدار است



کسی که مردم سخنان راست او را دروغ می پندارند و به او می خندند دیوانه است


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:59 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                                                      نظم اولین قانون طبیعت است


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:47 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

Kaspersky نامی آشنا برای کسانی است که امنیت در رایانه برای آنها از اهمیت به خصوصی برخوردار است. نرم افزار امنیتی فوق العاده ی Kaspersky برای اولین بار در روسیه، مسکو پایه گذاری شد و امروز با تکنولوژی بسیار بالای خود در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر دارد که 200 هزار نفر از آنها شرکت های بزرگ در جهان هستند. در ارایه ی نرم افزار های امنیتی Kaspersky کاملا به نیاز های کاربران توجه شده و نرم افزار های مختلفی بر ارسال احتیاجات کاربران ایجاد و منتشر شده است. کاسپرسکی دارای سه نرم افزار امنیتی اصلی در پک خود می باشد که امروز در وب سایت دانلود رایگان آخرین ویرایش سال 2013 آن را برای شما کاربران عزیز مهیا کرده ایم. اولین نرم افزار آن Kaspersky Anti-Virus می باشد که همانطور که از نام آن بر می آید اصلی ترین نرم افزار آنتی ویروس این پک به حساب می آید و اکثر نیاز های کاربران را در این نسخه فراهم ساخته است و تضمین می کند که از ورود هر نوع بد افزاری جلوگیری به عمل آورد. دومین نرم افزار آن Kaspersky Internet Security می باشد که این نرم افزار فوق العاده برای امنیت در اینترنت یک گزینه ی عالیست و قادر است تمام تهدیدات آنلاین را از بین ببرد. نرم افزار سوم این پک امنیتی، Kaspersky PURE می باشد که نرم افزاری خاص به شمار می رود، این نرم افزار در اصل برای کاربران PC ایجاد شده است و امنیت عملیات های داخل و خارج رایانه را برای شما مهیا میسازد که برای عموم کاربران رایانه مناسب است. در ادامه ی همین مطلب از سایت دانلود رایگان به شرح کامل امکانات و کاربرد های هر یک از نرم افزار های پک امنیتی Kaspersky خواهیم پرداخت. نکته ای جالب که در این پک وجود دارد هماهنگی این نرم افزار ها با ویندوز 8 مایکروسافت می باشد که باعث هر چه محبوب تر شدن این نرم افزار ها شده است.

دانلود آنتی ویروس کاسپرسکی 2013 - Kaspersky Anti-Virus - Internet Security - PURE

Kaspersky Anti-Virus 2013:

نرم افزار Kaspersky Anti-Virus در زمره ی بهترین آنتی ویروس های حال حاضر جهان قرار دارد که با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی بیش از 125 هزار نوع ویروس و بد افزار به یکی از پر طرفدارترین آنتی ویروس ها جهان تبدیل شده است. بد افزار های گوناگونی همه روزه در فضای اینترنت ایجاد و انتشار داده می شوند و در امان ماندن از این بد افزار ها کار مشکلی است چون این بد افزار ها برای تمام نرم افزار های امنیتی ناشناخته بوده و نو ظهور هستند، آنتی ویروس کسپراسکی با در اختیار داشتن میلیون ها کاربر در سراسر جهان شبکه ای بزرگ را به وجود آورده و از این طریق تمام ویروس ها و بد افزار های جدید را هر روز شناسایی کرده و آپدیت هایی را برای بانک اطلاعاتی خود ساخته و کاربران در هر لحظه قادرند این آپدیت ها را دریافت و در مقابل تهدیدات جدید نیز خود را ایمن سازند. هکر ها و تروجان ها عموما از طریق یک نرم افزار ساده و کاربردی یا در فایلی وارد رایانه شده و به صورت مخفیانه در و در پس زمینه، اطلاعات شما را برای شخص یا محل مورد نظر ارسال می کنند، در نسخه ی جدید نرم افزار Kaspersky Anti-Virus دسترسی و تمام عملیات هایی که از طریق نرم افزار ها یا فایل های کاربردی صورت می گیرد نیز، مورد کنترل قرار می گیرد و در صورتی که هر گونه رفتار غیر عادی مشاهده شود از ادامه ی فعالیت آن نرم افزار جلوگیری شده و به شما اطلاع داده می شود؛ همچنین قابلیت جالبی در این نرم افزار وجود دارد که اگر بد افزار ها باعث خرابی یا از بین رفتن اطلاعات شما شوند این نرم افزار امکان بازیابی مشکلات به وجود آمده را دارست و شما به راحتی قادر خواهید بود اطلاعات سالم خود را دوباره بازگردانی کنید.

در نسخه های قبلی این نرم افزار سرعت اجرای نرم افزار و کم کردن سرعت سیستم عامل از مشکلات اصلی آن محسوب می شد ولی در این نسخه این مشکل تا حدودی بر طرف گردیده و با بهینه سازی پایگاه داده ی نرم افزار از لود سنگین نرم افزار جلوگیری کرده و سرعت اجرایی بسیار بهتر شده است. نرم افزار Kaspersky Anti-Virus 2013 برای امنیت شما در اینترنت نیز کاربرد مناسبی دارد و از ورود به سایت هایی که ممکن است حاوی اطلاعات آلوده باشند، جلوگیری به عمل می آورد و با داشتن یک لیست سیاه از سایت های مخرب امنیت شما را در وبگردی تضمین می کند؛ همچنین این نرم افزار در مقابل حملات فیشینگ نیز ایمن شده و قادر است تمام سایت های جعلی که برای دزدی اطلاعات محرمانه مثل اطلاعات بانکی، یوزر و پسورد ها و ... ساخته می شوند را شناسایی کرده و از دزدی اطلاعات محرمانه ی شما جلوگیری می کند. در نسخه ی جدید آنتی ویروس کاسپرسکی قابلیتی جالب نیز اضافه شده است که در بهینه سازی مصرف باطری در لپ تاپ ها کاربرد دارد و با الگوریتمی خاص باعث می شود تا مصرف شارژ باطری لپ تاپ شما کاهش یابد که برای دارندگان لپ تاپ قابلیت کاربردی محسوب می شود. با نصب این نرم افزار در رایانه ی خود دیگر وقفه در اجرای بازی های رایانه ای را فراموش کنید چون در این نرم افزار امکانی به نام Game Mode وجود دارد که از ایجاد اخلال توسط برخی نرم افزار ها در اجرای بازی های رایانه ای جلوگیری کرده و شما لذت یک بازی بدون وقفه را تجربه خواهید کرد. همانطور که قبلا نیز ذکر کرده ایم این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزار های امنیتی پک Kaspersky به طور ویژه با ویندوز 8 مایکروسافت هماهنگ شده و قابلیت هایی جالبی را برای حفاظت از این ویندوز در مقابل باگ های امنیتی که ممکن است وجود داشته باشد ارایه کرده است.

Kaspersky Internet Security 2013:

عکس، موسیقی، اسناد، اطلاعات شخصی و بسیاری دیگر از جمله اطلاعاتی است که در اینترنت همه روزه در حال تبادل بین کاربران است و در این بین هکر ها و سازنده های بد افزار ها نیز در اینترنت در حال تولید فایل های مشابه آلوده هستند، از این رو استفاده از یک برنامه حفاظتی برای جلوگیری از حملات و تهدیدات اینترنتی ضروری به نظر می رسد. نرم افزار Kaspersky Internet Security 2013 یک راه آسان و کامل برای حل مشکل شماست و امنیت شما در دنیای گسترده ی وب در مقابل انواع تهدیدات از جمله ویروس ها، حملات هکرها، جاسوس افزارها، اسپم ها و برنامه های تبلیغاتی و ... تضمین می کند. این نرم افزار به طور کامل امکانات آنتی ویروس کاسپرسکی را داراست و امکاناتی اختصاصی برای حفاظت در مقابل تهدیدات آنلاین و محافظت از فرزندان شما به این نرم افزار اضافه شده است که آن را به نرم افزاری کامل و بی رقیب تبدیل کرده است. این نرم افزار با داشتن لایه های اضافی امنیتی، ایمنی کامل شما را در وبگردی هایتان تضمین خواهد کرد و وقتی می خواهید شما از وب سایتی دیدن کنید این نرم افزار ابتدا چک می کند که آیا فایل های این وب سایت سالم هستند و سپس چک می کند که آیا این سایت در لیست سایت های امن و بی خطر وجود دارد یا خیر؛ لازم به ذکر است این نرم افزار در مورد حملات فیشینگ به صورت ویژه طراحی شده و از دزدی اطلاعات شما از طریق وب به طور کامل جلوگیری خواهد کرد و در معاملات حساس آنلاین شما کاملا در حال نظارت خواهد بود.

از دیگر امکاناتی که در نرم افزار Kaspersky Internet Security  برای وبگردی امن مهیا شده است سرویس قدرتمند مبارزه با ابزار های تبلیغاتی مزاحم است و از باز شدن تمام این صفحات به اصطلاح پاپ آپ جلوگیری می کند، نکته ی قابل ذکر در این موضوع حفاظت این نرم افزار از ایمیل های شماست و این نرم افزار با داشتن ابزار Anti-Spam از باز کردن ایمیل های خطرناک و ناخواسته (اسپم) جلوگیری می کند که عموم هکر ها نیز از طریق ایمیل و فایلی ساده وارد رایانه ی شخص قربانی می شوند. در این نرم افزار دیوار آتشی 2 جانبه برای سیستم شما با عنوان Two-Way Firewall ایجاد می شود که به طور کامل از ورود و خروج اطلاعات از رایانه ی شما را کنترل می کند و به طور کامل حملات هکر ها را خنثی خواهد کرد و هیچ هکری قادر به ورود به رایانه ی شما نخواهد بود. از بخش های جالبی که در نرم افزار Kaspersky Internet Security مهیا شده قابلیت کنترل کودکان در اینترنت می باشد؛ همانطور که می دانید سایت های نا مناسب برای کودکان همه روزه در حال افزایش هستند و کودکان ممکن است به هر نحوی وارد این سایت ها شوند، شما از طریق این نرم افزار به راحتی می توانید کودکان خود را نیز در استفاده از برخی از سایت ها محدود کنید. در این نرم افزار تمام بخش های گفته شده نسبت به نسخه های قبلی بهبود یافته که باعث بالا رفتن سرعت اجرایی نرم افزار و سرعت عمل سیستم عامل شده است، لازم به ذکر است در این نرم افزار نیز قابلیت آپدیت به مانند سایر نرم افزار های کاسپرسکی وجود دارد و شما با نصب این نرم افزار در مقابل تمام تهدیدات نوظهور نیز ایمن خواهید بود.

Kaspersky PURE 2013:

همانطور که ذکر شده نرم افزار امنیتی PURE ارایه شده در بسته ی نرم افزار امنیتی Kaspersky یک نرم افزار ویژه و فوق العاده برای تمام کاربران است. این نرم افزار تمام ویژگی های دو نرم افزار قبلی را دارست و در اصل Kaspersky در این نرم افزار یک بسته ی کامل را در اختیار کاربران خود قرار داده است. علاوه بر امکانات ذکر شده این نرم افزار امکانات دیگری نیز داراست که از بین می توان به بخش مدیریت پسوردها اشاره نمود، عموم هکر ها و بد افزار ها شاید بتوانند به صورت ناشناس در سیستم باقی بمانند و با خواندن اطلاعات شخصی شما به مانند پسورد ها، اطلاعات بانکی و ... آنها را به سرقت ببرند ولی ایجاد بخش مدیریت پسوردها باعث شده تا هیچ بد افزاری همچون Keylogger ها قادر به دسترسی و دزدی اطلاعات هویتی شما نباشند.

از امکانات جالب دیگری که در این نرم افزار وجود دارد، قابلیت پسورد گذاری بر روی بخش های مختلف رایانه همچون داریو ها و پوشه هاست و این نرم افزار تضمین می کند که به فایل ها و پوشه های رمز گذاری شده توسط این نرم افزا ، هیچکس غیر از شما دسترسی نداشته باشد و با الگوریتم خاص رمزگذاری از نفوذ هر بد افزاری جلوگیری می کند. این نرم افزار به صورت کاملا فعال در لحظه (Real Time) در رایانه ی شما به کار مشغول است و علاوه بر اینکه قادر است از ورود اطلاعات آلوده جلوگیری کند، بلکه اطلاعات آلوده را شناسایی و از بین می برد و در صورتی که آسیبی به رایانه از طریق بد افزار وارد شده باشد، قادر به بازگردانی است که این نرم افزار را به نرم افزاری محبوب تبدیل کرده است. این نرم افزار مناسب برای کاربران PC است و به گفته ی شرکت تولید کننده کامل ترین بسته ی نرم افزاری ارایه شده توسط Kaspersky می باشد.

 

برای دانلود به ادامه مطلب رجوع کنید


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:53 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                                           مهربان باشیم هر آدمی زود می میره


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:45 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

وسایل لازم

بشقاب کاغذی

خاک اره یا تراشه های نازک چوب

فوم  (آبی،نارنجی ،سبز،قهوه ای )

چسب

قیچی

طریقه ی ساخت

1-      با فوم آبی 6 بیضی  (تخم مرغ)کوچک برش بزنید و با چسب مانند الگو بچسبانید.

2-      در اطراف تخم مرغ ها چسب  مایع بزنید.

3-      تراشه های نازک چوب (یا می توانید از خزه هم استفاده کنید) را در اطراف تخم مرغها بچسبانید.

4-      بدن پرنده را از فوم آبی و قفسه سینه پرنده  و نوک آن را از فوم نارنجی  برش بزنید وبه هم وصل کنید .

5-      پرنده را کنار تخم مرغ ها بچسبانید.

6-      از فوم قهوه ای شاخه جدا کنید و از فوم سبز چند برگ برش بزنید.

7-      شاخه و برگ ها را در سمت راست بشقاب کاغذی  بچسبانید.

8-      یک شاخه کوچک و دو برگ هم در سمت چپ بشقاب بچسبانید.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:24 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                              دستت رو بده به من تا از آتش بگذریم کسانی که سوختن همه تنها بودن

                             


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:7 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 

آموزش ساخت عروسک با ظرف یکبار مصرف

مناسب برای کودکان زیر ۱۰ سال: یه عروسک ساده و جالب، ساخته شده از ظروف یکبار مصرف، با قابلیت خیمه شب بازی! یعنی میشه از محل تعبیه شده در پشت عروسک، با دست دهنش رو باز و بسته کرد.

لوازم مورد نیاز

  • یک ظرف یکبار مصرف: ترجیحا از اون تُپُلا که توش سالاد می‌ریزن
  • ماژیک: سیاه برای رنگ کردن چشم‌ها و قرمز برای زبان
  • کاغذ: اگه کاغذ رنگی قرمز دارید، دیگه به ماژیک قرمز احتیاجی نیست
  • پاستل گچی: یا هر چیز دیگه که بشه باهاش توی ظرف رو رنگ کرد (اختیاری)
  • چسب مایع
  • قیچی

کندن قفلی و رنگ کردن داخل ظرف

قفلی ظرف رو بکنید.

برای اینکه وقتی دهان عروسک باز شد، طبیعی و جذاب به نظر برسه، لازمه که داخلش رو رنگ بزنیم. من از پاستل گچی برای این کار استفاده کردم. شما هم با هر روشی که تونستید، کار رنگ‌زدن رو انجام بدید. در همین حد که یه رنگی بگیره کافیه. برای جذاب‌تر شدنش، با ماژیک قرمز کف ظرف رو دون دون کردم.

اضافه کردن زبان و چشم‌ها

از کاغذی که در اختیار دارید، یه زبون کوچیک ببرید. اگه خودش قرمز هست که هیچی، اگه نیست با ماژیک یا مداد رنگی رنگش کنید. بعد با کمک چسب مایع در محل موردنظر، یعنی سطح پایینی، بچسبونیدش.

حالا با کمک ماژیک مشکی، دو تا چشم دایره‌ای بزرگ بکشید تا صورت عروسک‌مون کامل بشه.

اضافه کردن جا‌ انگشتی

با کمک قیچی یا کاتر، در پشت ظرف دو تا سوراخ بزرگ ایجاد کنید. کودک با کمک انگشتاش از این قسمت دهان عروسک رو باز و بسته می‌کنه. چطوری؟

اینطوری! Oo


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:36 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 

آموزش ساخت جعبه با اوریگامی

 

 

 

 

 

 

 

 

یک اوریگامی ساده و به دردبخور! از این جعبه ها می تونید برای نگه داری وسایل کوچیک و ضروری، یا به عنوان ظرفی برای تنقلات استفاده کنید.

کاغذ ساده مربعی اوریگامی

با یک کاغذ مربعی ۱۵ در ۱۵ سانتی متری شروع می کنیم.

کاغذ رو بچرخونید تا قسمت رنگیش زیر قرار بگیره. سپس از دو طرف تا زده و کاغذ رو باز می کنیم:

خطوط کاغذ پس از تا شدن از دو طرف

با توجه به خطِ تاهای ایجاد شده، چهار گوشه رو به سمت وسط تا می کنیم:

تا کردن دو طرف کاغذ به سمت وسط

سپس قسمت راست و چپ رو نیز به سمت وسط تا می زنیم:

تا کردن دو طرف بالا و پایین به سمت وسط

قسمت بالایی رو به سمت پایین، و پایینی رو به سمت بالا تا می کنیم، تا هردوشون در وسط کنار هم قرار بگیرن:

بالا و پایین تا شده به وسط کاغذ

حالا ازتون می خوام که به مرحله اول برگردید! و کاغذ رو مطابق تصویر زیر جلوتون قرار بدید:

نقطه A رو گرفته و مطابق تصویر، به سمت داخل تا کنید:

تا کردن گوشه به سمت داخل

سپس همین کار رو با نقطه B انجام بدید:

زبانه ی بین دو لبه رو گرفته و به سمت داخل ببرید و تا بزنید:

تا کردن زبانه به سمت داخل

تا به اینجا، سه تا از دیواره ها ساخته شد:

و حالا همین کار رو با طرف دیگه جعبه انجام بدید:

و بدین ترتیب جعبه ما کامل میشه!

جعبه کامل ساخته شده با ارویگامی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 18:31 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                                  درباره هر چی می گویی فکر کن ولی هر چه فکر میکنی مگو


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:42 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                                        از خوردن حرف کسی سو هاضمه نمی گیرد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:32 ] [ غزل گلزاری ] [ ]


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:24 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

                                              اتلاف وقت گران ترین هزینه هاست


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:11 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

  A Dog And A Cat

The black cat jumped up onto the chair. It looked down at the white dog. The dog was chewing on a bone. The cat jumped onto the dog. The dog kept chewing the bone. The cat played with the dog’s tail. The dog kept chewing the bone. The cat jumped back onto the chair. It started licking its paws. The dog stood up. It looked at the cat. It licked the cat’s fur. The cat licked the dog’s nose. The dog went back to its bone. A boy ran through the room. He was wearing a yellow shirt. He almost ran into the chair. The cat jumped off the chair. The cat jumped onto the sofa. The chair fell onto the floor next to the dog. The dog stopped chewing the bone. The dog chased the boy. The boy ran out to the street. He threw a stick. The dog chased the stick.the dog lay down. It chewed on the stick.
سگ و گربه

گربه سیاه روی صندلی پرید. به پایین به سگ سفید نگاه کرد.سگ استخوانی را میجوید. گربه روی سگ پرید.سگ به جویدن استخوان ادامه داد. گربه با دم سگ بازی کرد.سگ به جویدن استخوان ادامه داد. گربه پرید و روی صندلی برگشت. گربه شروع کرد به لیس زدن پنجه پاهایش. سگ بلند شد. به گربه نگاه کرد. موهای گربه را لیسید. و گربه بینی سگ را لیسید. سگ به جویدن استخوان برگشت. پسر به طرف اتاق دوید. او یک لباس زرد پوشیده بود. او تقریبا به طرف صندلی دویده بود.گربه از صندلی پایین پرید. گربه روی مبل پرید. صندلی کنار سگ افتاد. سگ از جویدن استخوان دست برداشت. سگ پسر را دنبال کرد. پسر به طرف خیابان دوید. او یک تکه چوب را پرت کرد. سگ چوب را تعقیب کرد. سگ روی چوب دراز کشید. آن را لیس زد.
 
کلمات داستان
bone
استخوان
chase
تعقیب کردن. دنبال کردن
chew
جویدن
fall
افتادن
floor
زمین
fur
پشم. پوستین. خز
jump
پریدن
lick
لیسیدن
lie down
دراز کشیدن 
paw
پنجه. چنگال
sofa
مبل
stick
چوب
street
خیابان
tail
دم
throw
پرت کردن
wear 

پوشید
ن

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:4 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

      امتحان مطالعات اجتماعی      پایه ی ششم

1-چراهمه ی مانیازداریم که دوستانی داشته باشیم؟5/0

الف)تاموردتوجه ومهربانی قرارگیریم                 ب)تاباآن هاارتباط برقرارکنیم

ج)تاباآنهاصحبت کنیم                                    د)همه ی موارد

2-کدام یک به رابطه ی دوستی صدمه می زند؟5/0

الف)راستگویی                                          ب)عذرخواهی درهنگام اشتباه

ج)درغیاب اوازاودفاع نکنیم                            د)مهربانی وخوش اخلاقی

3-تصمیمات مهم درچه چیزهایی تاثیرگزارند؟5/0

الف)دراخلاق ورفتارانسان                             ب) دروضع تحصیل وآینده ی فرد

ج)درسلامتی انسان                                      د)همه ی موارد

4-اولین بخش درمراحل تصمیم گیری کدام گزینه است؟5/0

الف)بهترین راه حل راانتخاب کنیم                    ب) روی موضوع خوب فکرکنیم

ج)اطلاعاتی رادرموردموضوع جمع آوری کنیم          د)نتیجه ی هرانتخاب راپیش بینی کنیم

5-کدام یک جزونهاده ها نیستند؟5/0

الف)بذر                     ب)کود                   ج)خاک              د)سم

6-امام علی ع به فرزندش توصیه می کندکه با...............همدلی ورفاقت کن تاازآنان باشی.5/0

7-انسان موجودی ................است ونمی تواندتنهازندگی کند.5/0

8-درروابط بادوستان هنگامی که ازما درخواست های نابه جادارندومیلی نداریم خواسته های آن هارابپذیریم بایدبه آنان ..............بگوییم.5/0

9-تصمیم گیری یعنی5/0.................................................................................  .

10-پسته و.............ازمحصولات صادراتی ایران محسوب می شوند.5/0

11-انسان هابخش عمده ی غذای خودراازراه کشاورزی به دست می آورند.5/0   صحیح        غلط

12-برنج وگندم خوراک روزانه وغذای اصلی مردم کشورماست.5/0               صحیح        غلط

13-هرنوع محصول با یک شرایط آب وهوایی سازگاراست.5/0                    صحیح         غلط

14-انرژی های نوهمان انرژی های قابل تجدید هستند. 5/0                          صحیح         غلط

15-دراطراف تهران وقم نفت کشف واستخراج شده است . 5/0                    صحیح          غلط

16-چراانتخاب دوست ازموضوعات مهم زندگی است؟1

 

17-زراعت چه نوع فعالیت کشاورزی می باشد؟1

18-بیشترمنابع گازایران ازکدام مناطق به دست می آید؟1

 

19-چگونگی تشکیل نفت راتوضیح دهید.5/1

 

20-چگونه درمصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی کنیم؟2

 

21-برق چگونه وبه چندروش تولیدمی شود؟توضیح دهید.2

 

 

22-به چه ساعتی ساعت اوج بارمی گویند ؟1

 

23-انرژی هسته ای راتعریف کنید.1

 

24-امام جعفرصادق ع درموردکشاورزی چه می فرمایند؟1

 

 

25-چهارمیوه ی سرد سیری وهسته داررانام ببرید.1

 

همیشه ودرهمه حال خدارابه یادداشته باش

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:10 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

نمونه سوال بنویسیم کلاس اول  

مانند نمونه بنویس

بـ   ب _...................................................

با _ با _..................................................

آ ا _ آ ا_..................................................

داد _ داد _................................................

بام _ بام _ ...............................................

دام _ دام _ .............................................

سـ س _ سـ س _......................................

دوست _دوست _.......................................

بست _ بست _ ......................................

صداهای هر کلمه را بنویس.

آب          .....           ......

بابا         .....            ......

باد         .....            .......

اَسب      ......           .......

آمد         ........         ........

سود        .......         ........

در جای خالی یک کلمه بنویس

بابا ........ داد.

بابا با ........ آمد.

کلمه بساز

با + دام  =...........

بو + دم  = ...........


بنویس

تـ ت _ ...........................................................

تاب _ ............................................................

او با اَسب آمد. _ ...........................................

دود _ .............................................................

سود _ ...............................................................

مو _ ..................................................................


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:59 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

١-شنبه روز --------- هفته است. 

٣-به کسی که شعر می گوید-------------می گویند.

٤-به کسی کتاب می نویسد-------------می گویند.

٥-به کسی که چیزی را می خواند-------------می گویند.

٦-به کسی که ماشین  را می راند-------------می گویند.

٧-به کسی که چیزی را می گو ید-------------می گویند.

٨-به کسی که سواد ندارد----------- می گویند.

٩-به کسی که هنر دارد----------- می گویند.

١٠-به کسی که ایمان دارد----------- می گویند.

۱-هم معنی شاد------------است.

۲-قصّه یعنی -------------است.

 ۳-به کسی که با محبت است --------------می گویند.

 ۴-بزرگ ترین عدد دو رقمی--------------است.

۵-به کسی که سواد دارد -------------- می گویند.

۶-سپاس گزارم یعنی ----------------------.

۷-گیاهی که در بیابان رشد می کند.

۸-جانوری خانه به دوش که هم در آب زندگی می کند هم در خشکی -------------------.

۹-اگر عقربه ی بزرگ و کوچک ساعت هردو روی دوازده باشد یعنی ساعت ------------است.

۱۰-به کسی که دروغ نمی گوید -------------------می گویند


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:56 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

             بخش 1                                        فصل: ما و اطراف ما


1- صافی وزبری، نرمی، سختی را چگونه تشخیص می دهیم؟


با لمس کردن با پوست دست (حس لامسه )


2- برای تشخیص بوی اجسام از کدام حس کمک می گیریم؟


حس بویایی (بینی)


3- وقتی که چیزی را مزه می کنیم  از چه حسی کمک می گیریم؟


حس چشایی (زبان)


4- وقتی که به چیزی نگاه می کنیم از چه حسی کمک می گیریم؟


حس بینایی (چشم)


5- انجام دادن کدام یک از کارهای زیر درست است.


نگاه کردن به جوشکاری با عینک مخصوص £        نگاه کردن به جوشکاری بدون عینک £


نزدیک کردن گوش به بلندگو£ نزدیک نکردن گوش به بلندگو£ رعایت کردن مقررات راهنمایی £


6- چگونه از گوشها مواظبت کنیم؟


1- وسایل نوک تیز به گوشها نزنیم. 2- جلوی بلندگو نرویم. 3- در گوش همدیگر داد نزنیم.


4- بهداشت را رعایت کنیم یعنی همیشه گوشها را تمیز کنیم. 5- بدون اجازه پزشک دارویی در گوش نریزیم. 6- هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنیم.


7- برای مواظبت از چشم چه کارهایی انجام دهیم؟


1- دست کثیف و آلوده را به چشم نزنیم. 2- کتاب را زیاد جلوی صورتمان نگیریم. 3- موقع تماشا کردن تلویزیون زیاد جلو ننشینیم. 4- به جوشکاری و نورخورشید به طور مستقیم نگاه نکنیم. 5- هر شش ماه یکبار به پزشک مراجعه کنیم.


8- وقتی که صدایی را می شنویم از کدام حس کمک می گیریم؟ (از حس شنوایی گوش)


9- انواع حس را نام ببرید؟ 1- حس بینایی (چشم) 2- حس شنوایی (گوش) 3- حس بویایی (بینی)


4- حس چشایی (زبان) 5- حس لامسه (پوست دست) لمس کردن.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:50 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

درس ۱ تا ۷


۱ – هر جا که لازم است ، تشدید بگذار:

صدا خواندن حتی حیاط نقاش منظم

۲ – زیر کلماتی که آخرش صدای ” آ ” می دهد، خط بکش.

عیسی خیلی کبری بزرگی مصطفی راهنمایی گروهی

۳ – این کلمه ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید:

رعایت تلاش عجله مخصوص مواظب حوصله هویج

۴ – مرتّب کن:

خرگوش ها منتظر در بودند بچّه کلاس معلّم



لانه می کنند کثیف در میکروب ها دست های



دبیرستان می خواند خواهرم درس در

.

۵ – کلمات زیر را در به دو دسته تقسیم کن و هر کدام را در یک خط بنویس.

خرس آواز خرگوش سرود مرغ فریاد

.

۶ – برای هر تصویر یک جمله بساز:

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . براي مشاهده
عضو شده يا وارد شويد.

شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . براي مشاهده
عضو شده يا وارد شويد.

۷ – جاهای خالی را پر کن:

به کسی که شعر می گوید، ………….. می گویند.

به کسی که کارش نوشتن است، ……………. می گویند.

۸ – معنی کلمه های زیر را بنویس:

تازه خوش حال معلم

مدرسه با محبّت نا آشنا

۹ – با هریک از کلمه های زیر یک جمله بنویس.

مجلّه :

همیشگی :

پشمالو :

گهواره :

وارد:

۱۰ – هر کلمه را جای خودش قرار بده:

گهواره - ناراحتی – تشکّر – خسته و گرسنه

خرس کوچولو، ……………….. زیر درختی نشست تا استراحت کند.

شیرین با …….. گفت : آخ ، دندانم افتاد!

پرنده ها با جیک جیک کردن از ما ……….. کردند.

من کنار ………….. خواهرم نشسته بودم.

۱۱ – جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کن:

به کسی که سواد داشته باشد ، ……….. می گوییم.

ماهی در آب و خرگوش در ……………… زندگی می کند.

کسی که هنر ندارد ، ……………. است .

کسی که حوصله ندارد ، ……… است.

۱۲ – غذای هر حیوان در سطر اول را به خودش در سطر دوم وصل کن:

هویج دانه کاه استخوان

سگ خرگوش اسب کبوتر

۱۳ – به اول هر یک از کلمه های زیر یک عدد اضافه کن و مانند نمونه یک کلمه معنی دار بنویس:

گوش: سه + گوش —– سه گوش

راه :

پا :

۱۴ – کلمه های زیر را با توجه به صدای آخرشان به دو دسته تقسیم کن:

کوه کاسه میوه سیاه روباه شانه لانه ماسه فایده ماه

.

۱۵ – هر یک از کارهای زیر مربوط به کدام عضو بدن است:

جویدن : بوییدن : راه رفتن :

۱۶ – هر یک از کلمات خط اول را به کلمه مناسب در خط دوم وصل کن:

سواد دارم می خندد سلام کردیم به مسافرت رفتند

رضا من ما دوستان من

۱۷ – کلمات زیر را به سه دسته تقسیم کن و هر دسته را کنار هم بنویس:

من دیروز او مدرسه خیابان آن ها خانه شما امسال ما ساعت ۱۰


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:48 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

1. دلیل افزایش مصرف کاغذ در سراسر دنیا چیست ؟ ج : افزایش شدید جمعیت

2 . آیا با این میزان مصرف کاغذ تولید آن به روش ­های سنتی و دستی امکان پذیر است ؟ ج : خیر

3 . چه نوع مواد و وسایلی در کارخانه­ ی کاغذ سازی به کار رفته است ؟ جنس وسایل به کار رفته از چیست ؟ ج : اره ، رنده ، غلتک ، سرند ، دستگاه چوب خردکن و دیگ خمیر سازی ـــ جنس آن ­ها از آهن است .

4 . کدام ویژگی­ های آهن سبب شده تا این فلز به طور وسیع در اغلب صنایع بزرگ کاربرد داشته باشد ؟ ج : 1. فراوان است 2. هزینه­ ی استخراج آن از سایر فلزات کم­تر است 3. سخت و محکم است .

5 . چرا برای خشک کردن خمیرکاغذ و تبدیل آن به ورقه­ های نازک کاغذ ، از غلتک­ های بزرگ آهنی استفاده می­ شود ؟ ج : زیرا 1. آهن فلز سخت و سنگین و مقاومی است 2. باعث می­ شود آب ورقه­ های کاغذ سریع خارج شود .

6 . برخی از ویژگی­ های آهن را نام ببرید . ج : آهن فلز سخت و محکمی است ــ در طبیعت به فراوانی یافت می­ شود ــ در رطوبت و هوای آزاد سریع زنگ می­ زند ــ وزن آن زیاد است .

7 . در کدام سوره و چه آیه­ ای خدا در مورد آهن سخن گفته است ؟ و چه فرموده است ؟ ج : خداوند در سوره ­ی حدید ، آیه­ ی 25 فرموده است : « آهن را که در آن قدرت و استحکام و منافعی برای مردم است ، فرو فرستادیم »


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:49 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

1. چند فلز نام ببرید . ج : آهن ، طلا ، مس ، آلومینیم ، جیوه ، سرب و ...

2 . ویژگی های عمومی فلزات را بنویسید . ج : به غیر از جیوه همه ی فلزات جامد هستند ـ رسانای جریان برق هستند ـ رسانای گرما هستند ـ به شکل ورق و مفتول تبدیل می شوند ـ درخشندگی زیادی دارند ـ از سایر مواد سنگین ترند ـ با ضربه نمی شکنند .

3 . آلیاژ چیست ؟ ج : برای استحکام بیشتر فلزات آن ها را با هم یا با مواد دیگر ترکیب می کنند ، که به آن آلیاژ می گویند .

4 . فولاد و چدن چگونه ساخته می شوند ؟ ج : فولاد و چدن آلیاژهای آهن هستند که از ترکیب آهن و کربن به دست می آید ؛ در فولاد کربن کمتر و در چدن کربن بیشتری به کار می رود .

5 . آهن زنگ نزن ( آهن ضد زنگ ) چگونه ساخته می شود ؟ ج : آلیاژی از  آهن است که در آن علاوه بر آهن و کربن از فلز کروم نیز استفاده می شود .

6 . کدام فلز سمی است ؟ ج : فلز سرب سمی است و  از تماس طولانی با آن پرهیز کنید .

7 . در ساخت هرکدام از  موارد زیر از چه فلزی ساخته می شود ؟ چرا ؟

الف : زیور آلات : از طلا ، به دلیل درخشندگی و زیبایی زیاد و انعطاف پذیری آن

ب : بدنه ی اتومبیل : از آهن ، به دلیل مقاومت و محکم بودن آهن

ج : روکش قرص : از آلومینیم ، چون به راحتی به ورق نازک تبدیل می شود و با مواد خوراکی سازگاری زیادی دارد .

د : سیم برق : از مس ، چون با توجه به قیمت آن رسانای بسیار خوبی است .

ر : فرغون : از آهن ، چون محکم و سخت است .

و : دوچرخه : از آلومینیم ، چون سبک و مقاوم است و بعضی از آهن چون محکم و مقاوم است .

8 . در مرحله ی تهیه ی خمیر کاغذ علاوه بر آب اکسیژنه از چه چیز دیگری استفاده می شود ؟ ج : از اسید

9 . اسید در چه جاهایی کاربرد دارد ؟ ج : در زندگی روزانه و در صنایع

10 . اسیدها به چند دسته تقسیم می شوند ؟ ج : دو دسته 1ـ اسیدهای خوراکی 2ـ اسیدهای صنعتی

11 . سه ویژگی اسیدهای صنعتی را نام ببرید . ج : 1ـ سمی هستند 2ـ غیر قابل لمس اند 3ـ خوردنی نیستند .

12 . جوهر نمک چیست ؟ ج : یک اسید صنعتی قوی ، غیر قابل لمس و خوردن

13 . اسیدهای خوراکی چه مزه ای هستند ؟ ج : ترش مزه اند .

14 . چند میوه که اسید خوراکی دارند را نام ببرید . ج : لیموترش ، پرتقال و کیوی

15 . کاغذ پی اچ چیست ؟ ج : وسیله ی شناسایی اسیدها است .

16 . هنگام استفاده از جوهر نمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟ ج : از تماس مستقیم آن با دست جلو گیری کنید ــ همچنین از تنفس بخار ناشی از محلول جوهر نمک پرهیز کنید .

17 . اگر سنگ مرمر خرد شده را با جوهر نمک و سرکه و آب در سه لیوان جداگانه مخلوط کنیم ، چه اتفاقی می افتد ؟ ج : سنگ مرمر در جوهر نمک حل می شود ، ولی در سرکه فقط مقداری از آن حل می شود و در آب حل نمی شود .

18 . اگر برگ یک گیاه را به جوهر نمک آغشته کنیم چه اتفاقی می افتد ؟ ج : بعد از مدتی برگ کم رنگ می شود و در نهایت رنگ سبز برگ از بین می رود .

19 . چرا ورود فاضلاب کارخانه ها به رودخانه ها ، مزارع و ... به آن ها آسیب می رساند ؟ ج : زیرا PH  آب ( قدرت اسیدی آب ) را تغییر می دهد و باعث لطمه دیدن یا مرگ جانداران می شود .

20 . تهیه ی کاغذ از دو روش ساخت با چوب و بازیافت آن چه تأثیری روی موارد زیر دارد ؟

الف : مقدار مصرف برق : در بازیافت کاغذ در مصرف برق صرفه جویی می شود .

ب : آلودگی هوا : قطع درختان باعث نابودی درخت ها می شود و آلودگی هوا افزایش می یابد .

ج : قیمت تمام شده : هزینه ی تولید کاغذ از چوب بسیار بیشتر از بازیافت کاغذ است .

د : مقدار مصرف آب : در روش بازیافت ، مصرف آب به مراتب کمتر است .

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:46 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
پسر و پدري داشتند در کوه قدم ميزدند که ناگهان پاي پسر به سنگي گير کرد، به زمين افتاد و داد کشيد:آآآي‏ي‏ي!!   صدايي از دوردست آمد:آآآي‏ي‏ي!!  پسرم با کنجکاوي فرياد زد: کي هستي؟  پاسخ شنيد: کي هستي؟  پسرک خشمگين شد و فرياد زد ترسو!  باز پاسخ شنيد: ترسو:  پسرک با تعجب از پدرش پرسيد: چه خبر است؟  پدر لبخندي زد و گفت: پسرم، توجه کن و بعد با صداي بلند فرياد زد: تو يک قهرمان هستي!  پسرک باز بيشتر تعجب کردو پدرش توضيح داد: مردم ميگويند که اين انعکاس کوه است ولي اين در حقيقت انعکاس زندگي است. هرچيزي که بگويي يا انجام دهي، زندگي عينا به تو جواب ميدهد.  اگر عشق را بخواهي ، عشق بيشتري در قلبت به‏وجود مي‏آيد و اگر به دنبال موفقيت باشي، آن را حتما به دست خواهي آورد. هر چيزي را که بخواهي، زندگي همان را تو خواهد داد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:54 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
يک سخنران معروف در مجلسي که دويست نفر در آن حضور داشتند، يک اسکناس بيست دلاري را از جيبش بيرون آورد و پرسيد: چه کسي مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟   دست همه حاضرين بالا رفت.   سخنران گفت: بسيار خوب، من اين اسکناس را به يکي از شما خواهم داد ولي قبل از آن ميخواهم کاري بکنم.   و سپس در برابر نگاه‏هاي متعجب، اسکناس را مچاله کرد و باز پرسيد: چه کسي هنوز مايل است اين اسکناس را داشته باشد؟   و باز دستهاي حاضرين بالا رفت.   اين بار مرد، اسکناس مچاله شده را به زمين انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد و با کفش خود آنرا روي زمين کشيد. بعد اسکناس را برداشت و پرسيد: خوب، حالا چه کسي حاضر است صاحب اين اسکناس شود؟ و باز دست همه بالا رفت.   سخنران گفت: دوستان، با اين بلاهايي که من سر اسکناس آوردم، از ارزش اسکناس چيزي کم نشد و همه شما خواهان آن هستيد.   و ادامه داد: در زندگي واقعي هم همين‏طور است، ما در بسياري موارد با تصميماتي که ميگيريم يا با مشکلاتي که روبه‏رو ميشويم، خم ميشويم، مچاله ميشويم، خاک‏آلود ميشويم و احساس ميکنيم که ديگر پشيزي ارزش نداريم، ولي اينگونه نيست و صرف‏نظر از اينکه چه بلايي سرمان آمده است، هرگز ارزش خود را از دست نميدهيم و هنوز هم براي افرادي که دوستمان دارند، آدم پر ارزشي هستيم


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:50 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 روزي، سنگتراشي که از کار خود ناراضي بود و احساس حقارت ميکرد، از نزديکي خانه بازرگاني رد ميشد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را ديد و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: اين بازرگان چقدر ثروتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد.  در يک لحظه، او تبديل به بازرگاني با جاه و جلال شد. تا مدتها فکر ميکرد که از همه قدرتمندتر است. تا اين که يک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او ديد که همه مردم به حاکم احترام ميگذارند حتي بازرگانان.  مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم يک حاکم بودم، آن وقت از همه قويتر ميشدم!  در همان لحظه، او تبديل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالي که روي تخت رواني نشسته بود، مردم همه به او تعظيم ميکردند. احساس کرد که نور خورشيد او را مي‏آزارد و با خودش فکر کرد که خورشيد چقدر قدرتمند است.  او آرزو کرد که خورشيد باشد و تبديل به خورشيد شد و با تمام نيرو سعي کرد که به زمين بتابد و آن را گرم کند.  پس از مدتي ابري بزرگ و سياه آمد و جلوي تابش او را گرفت. پس با خود انديشيد که نيروي ابر از خورشيد بيشتر است، و تبديل به ابري بزرگ شد.  کمي نگذشته بود که بادي آمد و او را به اين طرف و آن طرف هل داد. اين بار آرزو کرد که باد شود و تبديل به باد شد. ولي وقتي به نزديکي صخره سنگي رسيد، ديگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قويترين چيز در دنيا، صخره سنگي است و تبديل به سنگي بزرگ و عظيم شد.  همانطور که با غرور ايستاده بود، ناگهان صدائي را شنيد و احساس کرد که دارد خرد ميشود. نگاهي به پايين انداخت و سنگتراشي را ديد که با چکش و قلم به جان او افتاده است!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:49 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
دخترک با دقت تمام داشت بزرگترين قلب ممکن را توي ساحل با يک چوب روي ماسه‏ها ترسيم ميکرد. شايد فکر مي‏کرد که هرچه اين قلب را بزرگتر درست کند، يعني اينکه بيشتر دوستش دارد!  بعد از اينکه قلب ماسه‏اي‏اش کامل شد سعي کرد با دستهايش گوشه‏هايش را صيقل بدهد تا صاف صاف بشود، شايد مي‏خواست موقعي که دريا آن را با خودش مي‏برد، اين قلب ماسه‏اي جائي گير نکند!  از زاويه هاي مختلف به آن نگاه کرد، شايد مي‏خواست اينطوري آن را خوب بشناسد و مطمئن بشود، همان چيزي شده که دلش مي‏خواست!  به قلب ماسه‏اي‏اش لبخندي زد و از روي شيطنت هم يک چشمک به قلب ماسه‏اي هديه داد. دلش نيامد که يک تير ماسه‏اي را به يک قلب ماسه‏اي شليک کند! براي همين هم خيلي آرام چوبي را که در دستش بود مثل يه پيکان گذاشت روي قلب ماسه‏اي.  حالا ديگر کامل شده بود و فقط نياز به مواظبت داشت. نشست پيش قلب ماسه‏اي و با دستش قلب ماسه‏اي را نوازش کرد و در سکوت به قلب ماسه اي قول داد تا هميشه مواظبش باشد.  براي اينکه باد قلبش را ندزدد با دستهايش يک ديوار شني دور قلبش درست کرد. دلش مي‏خواست پيش قلب ماسه‏اي‏اش بماند ولي وقت رفتن بود، نگاهي به قلب ماسه‏اي کرد و رفت.  چند قدمي دور نشده بود که دوباره برگشت و به قلب ماسه اي قول داد که زود برمي‏گردد و بقيه راه را دويد. فردا صبح دخترک در راه براي قلب ماسه‏اي گلي چيد و رفت به ديدنش. وقتي به قلب ماسه‏اي رسيد، آرام همانجا نشست و گلها را پرپر کرد و بر روي قلب ماسه‏اي ريخت. قلب ماسه‏اي با عبور چرخ يک ماشين شکسته شده بود...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:46 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
تا کريسمس چند روز بيشتر نمانده بود و جنب و جوش مردم براي خريد هديه کريسمس روز به روز بيشتر ميشد. من هم به فروشگاه رفته بودم و براي پرداخت پول هدايايي که خريده بودم، در صف صندوق ايستاده بودم. جلوي من دو بچه، پسري 5 ساله و دختري کوچکتر ايستاده بودند. پسرک لباس مندرسي بر تن داشت، کفشهايش پاره شده بود و چند اسکناس را در دستهايش مي‏فشرد. لباسهاي دخترک هم دست کمي از مال برادرش نداشت ولي يک جفت کفش نو در دست داشت. وقتي به صندوق رسيديم، دخترک آهسته کفشها را روي پيشخوان گذاشت، چنان رفتار مي‏کرد که انگار گنجينه‏اي پر ارزش را در دست دارد. صندوقدار قيمت کفشها را گفت: 6 دلار. پسرک پولهايش را روي پيشخوان ريخت و آنها را شمرد: 3 دلار و 15 سنت. بعد رو کرد به خواهرش و گفت: فکر مي‏کنم بايد کفشها رو بگذاري سرجايش ...
دخترک با شنيدن اين حرف به شدت بغض کرد و با گريه گفت: نه! نه! پس مامان تو بهشت با چي راه بره؟ پسرک جواب داد: گريه نکن، شايد فردا بتوانيم پول کفشها را در بياوريم. من که شاهد ماجرا بودم، به سرعت 3 دلار از کيفم بيرون آوردم و به صندوقدار دادم. دخترک دو بازوي کوچکش را دور من حلقه کرد و با شادي گفت: متشکرم خانم ... متشکرم خانم. 
به طرفش خم شدم و پرسيدم: منظورت چي بود که گفتي: پس مامان تو بهشت با چي راه بره؟  پسرک جواب داد: مامان خيلي مريض است و بابا گفته که ممکنه قبل از عيد کريسمس به بهشت بره! دخترک ادامه داد: معلم ديني ما گفته که رنگ خيابانهاي بهشت طلائي است، به نظر شما اگر مامان با اين کفش هاي طلائي تو خيابانهاي بهشت قدم بزنه، خوشگل نميشه؟  چشمانم پر از اشک شد و در حالي که به چشمان دخترک نگاه ميکردم، گفتم: چرا عزيزم، حق با تو است مطمئنم که مامان شما با اين کفشها تو بهشت خيلي قشنگ مي‏شه!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:39 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
يک نجار مسن به کارفرمايش گفت که ميخواهد بازنشسته شود تا خانه‏اي براي خود بسازد و در کنار همسر و نوه‏هايش دوران پيري را به خوشي سپري کند.  کارفرما از اينکه کارگر خوبش را از دست ميداد، ناراحت بود ولي نجار خسته بود و به استراحت نياز داشت. کارفرما از نجار خواست تا قبل از رفتن خانه‏اي برايش بسازد و بعد باز نشسته شود.  نجار قبول کرد ولي ديگر دل به کار نميبست، چون ميدانست که کارش آينده‏اي نخواهد داشت، از چوبهاي نامرغوب براي ساخت خانه استفاده کرد و کارش را از سر‏سيري انجام داد.  وقتي کارفرما براي ديدن خانه آمد، کليد خانه را به نجار داد و گفت: اين خانه هديه من به شما است، بابت زحماتي که در طول اين سالها برايم کشيده‏ايد.  نجار وا رفت؛ او در تمام اين مدت در حال ساختن خانه‏اي براي خودش بوده و حالا مجبود بود در خانه‏اي زندگي کند که اصلاً خوب ساخته نشده بود


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:38 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
مادر خسته از خريد برگشت و به زحمت زنبيل سنگين را داخل خانه آورد.پسر بزرگش که منتظر بود،جلو دويد و گفت مامان،مامان! وقتي من در حياط بازي مي‏کردم و بابا داشت با تلفن صحبت مي‏کرد،تامي با ماژيک روي ديوار اتاقي که شما تازه رنگش کرده ايد،نقاشي کرد! مادر عصباني به اتاق تامي کوچولو رفت. تامي از ترس زير تخت قايم شده بود، مادر فرياد زد: تو پسر خيلي بدي هستي و تمام ماژيک‏هايش را در سطل آشغال ريخت.تامي از غصه گريه کرد. ده دقيقه بعد وقتي مادر وارد اتاق پذيرائي شد،قلبش گرفت.تامي روي ديوار با ماژيک قرمز يک قلب بزرگ کشيده بود و داخلش نوشته بود: مادر دوست دارم! مادر در حاليکه اشک مي‏ريخت به آشپزخانه برگشت و يک قاب خالي آورد و آن را دور قلب آويزان کرد.  تابلوي قرمز هنوز هم در اتاق پذيرائي بر ديوار است!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:36 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
در بيمارستاني، دو بيمار در يک اتاق بستري بودند. يکي از بيماران اجازه داشت که هر روز بعد از ظهر يک ساعت روي تختش که کنار تنها پنجره اتاق بود بنشيند ولي بيمار ديگر مجبور بود هيچ تکاني نخورد و هميشه پشت به هم اتاقيش روي تخت بخوابد. آنها ساعتها با هم صحبت مي‏کردند؛ از همسر، خانواده، خانه، سربازي يا تعتيلاتشان با هم حرف مي‏زدند و هر روز بعد از ظهر، بيماري که تختش کنار پنجره بود، مي‏نشست و تمام چيزهائي که بيرون از پنجره مي‏ديد، براي هم اتاقيش توصيف مي‏کرد. پنجره، رو به يک پارک بود که درياچه زيبائي داشت. مرغابيها و قوها در درياچه شنا مي‏کردند و کودکان با قايقهاي تفريحيشان در آب سرگرم بودند. درختان کهن، به منظره بيرون، زيبيايي خاصي بخشيده بود و تصويري زيبا از شهر در افق دور دست ديده مي‏شد. همان‏طور که مرد کنار پنجره اين جزئيات را توصيف مي‏کرد، هم اتاقيش جشمانش را مي‏بست و اين مناظر را در ذهن خود مجسم مي‏کرد و روحي تازه مي‏گرفت. روزها و هفته‏ها سپري شد. تا اينکه روزي مرد کناز پنجره از دنيا رفت و مستخدمان بيمارستان جسد او را از اتاق بيرون بردند. مرد ديگر که بسيار ناراحت بود تقاضا کرد که تختش را به کنار پنجره منتقل کنند. پرستار اين کار را با رضايت انجام داد. مرد به آرامي و با درد بسيار، خود را به سمت پنجره کشاند تا اولين نگاهش را به دنياي بيرون از پنجره بيندازد. بالاخره مي‏توانست آن منظره زيبا را با چشمان خودش ببيند ولي در کمال تعجب، با يک ديوار بلند مواجه شد!   مرد متعجب به پرستار گفت که هم اتاقيش هميشه مناظر دل انگيزي را از پشت پنجره براي او توصيف مي‏کرده است. پرستار پاسخ داد: ولي آن مرد کاملا نابينا بود!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:33 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
در خلال يک نبرد بزرگ، فرمانده قصد حمله به نيروي عظيمي از دشمن را داشت. فرمانده به پيروزي نيروهايش اطمينان داشت ولي سربازان دو دل بودند. فرمانده سربازان را جمع کرد، سکه از جيب خود بيرون آورد، رو به آنها کرد و گفت: سکه را بالا مي‏اندازم، اگر رو بيايد پيروز مي‏شويم و اگر پشت بيايد شکست مي‏خوريم. بعد سکه را به بالا پرتاب کرد. سربازان همه به دقّت به سکه نگاه کردند تا به زمين رسيد. سکه به سمت رو افتاده بود. سربازان نيروي فوق‏العاده‏اي گرفتند و با قردت به دشمن حمله کردند و پيروز شدند. پس از پايان نبرد، معاون فرمانده نزد او آمد و گفت قربان، شما واقعاً مي‏خواستيد سرنوشت جنگ را به يک سکه واگذار کنيد؟ فرمانده با خونسردي گفت: بله و سکه را به او نشان داد. هر دو طرف سکه رو بود!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:32 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
پسرکي بود که ميخواست خدا را ملاقات کند، او ميدانست تا رسيدن به خدا بايد راه دور و درازي بپيمايد. به همين دليل چمداني برداشت و درون آن را پر از ساندويچ و نوشابه کرد و بي آنکه به کسي چيزي بگويد، سفر را شروع کرد. چند کوچه آنطرف‏تر به يک پارک رسيد، پيرمردي را ديد که در جال دانه دادن به پرندگان بود. پيش او رفت و روي نيمکت نشست. پيرمرد گرسنه به نظر ميرسيد، پسرک  هم احساس گرسنگي ميکرد. پس چمدانش را باز کرد و يک ساندويچ و يک نوشابه به پيرمرد تعارف کرد. پيرمرد عذا را گرفت و لبخندي به کودک زد. پسرک شاد شد و با هم شروع به خوردن کردند. آنها تمام بعدازظهر را به پرندگان غذا دادند و شادي کردند، بي آنکه کلمه‏اي با هم حرف بزنند. وقتي هوا تاريک شد، پسرک فهميد که بايد به خانه بازگردد، چند قدمي دور نشده بود که برگشت و خود را در آغوش پيرمرد انداخت، پيرمرد با محبت او را بوسيد و لبخندي به او هديه داد. وقتي پسرک به خانه برگشت، مادرش با نگراني از او پرسيد: تا اين وقت شب کجا بودي؟پسرک در حالي که خيلي خوشحال به نظر ميرسيد، جواب داد: پيش خدا! پيرمرد هم به خانه اش رفت. همسر پيرش با تعجب پرسيد: چرا اينقدر خوشحالي؟ پيرمرد جواب داد: امروز بهترين روز عمرم بود، من امروز در پارک با خدا غذا خوردم!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:30 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

 
مرد جواني که مربي شنا و دارنده ي چندين مدال المپيک بود٬ به خدا اعتقادي نداشت. او چيزهايي را که درباره خداوند ميشنيد مسخره ميکرد.شبي مرد جوان به استخر سر پوشيده آموزشگاهي رفت. چراغ خاموش بود ولي ماه روشن بود و همين براي شنا کافي بود.مرد جوان به بالاترين نقطه تخته شنا رفت و دستانش را باز کرد تا درون استخر شيرجه برود.ناگهان٬ سايه بدنش را همچون صليبي روي ديوار مشاهده کرد. احساس عجيبي تمام وجودش را فراگرفت. از پله ها پائين آمد و به سمت کليد برق رفت و چراغ ها را روشن کرد.آب استخر براي تعمير خالي شده بود


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:28 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

  یک بنده خدایی، کنار اقیانوس قدم میزد و زیر لب، دعایی را هم زمزمه میکرد. نگاهى به آسمان آبى و دریاى لاجوردی و ساحل طلایى انداخت و گفت :
- خدایا ! میشود تنها آرزوى مرا بر آورده کنى ؟
ناگاه، ابرى سیاه، آسمان را پوشاند و رعد و برقى در گرفت و در هیاهوى رعد و برق، صدایى از عرش اعلى بگوش رسید که میگفت :
- چه آرزویى دارى اى بنده ى محبوب من ؟
مرد، سرش را به آسمان بلند کرد و ترسان و لرزان گفت :
- اى خداى کریم ! از تو مى خواهم جاده اى بین کالیفرنیا و هاوایی بسازى تا هر وقت دلم خواست در این جاده رانندگى کنم !
از جانب خداى متعال ندا آمد که :
- اى بنده ى من ! من ترا بخاطر وفادارى ات بسیار دوست میدارم و مى توانم خواهش ترا بر آورده کنم، اما، هیچ میدانى انجام تقاضاى تو چقدر دشوار است ؟ هیچ میدانى که باید فرمان دهم تا فرشتگانم روى اقیانوس آرام را آسفالت کنند ؟ هیچ میدانى چقدر آهن و سیمان و فولاد باید مصرف شود ؟ من همه ى اینها را مى توانم انجام بدهم، اما، آیا نمى توانى آرزوى دیگرى بکنى ؟
مرد، مدتى به فکر فرو رفت، آنگاه گفت :
- اى خداى من! من از کار زنان سر در نمى آورم ! میشود به من بفهمانى که زنان چرا می گریند؟ میشود به من بفهمانى احساس درونى شان چیست ؟ اصلا میشود به من یاد بدهى که چگونه مى توان زنان را خوشحال کرد؟
صدایی از جانب باریتعالى آمد که : اى بنده من ! آن جاده اى را که خواسته اى، دو بانده باشد یا چهار بانده ؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:28 ] [ غزل گلزاری ] [ ]

  

توی یک قصابی یه پیرزن اومد تو و یه گوشه وایستاد ..... 
یه آقای خوش تیپی هم اومد تو گفت: ابرام آقا قربون دستت پنج کیلو فیله گوساله بکش عجله دارم ..... 
آقای قصاب شروع کرد به بریدن فیله و جدا کردن اضافه‌هاش ..... همینجور که داشت کارشو می‌کرد رو به پیرزن کرد گفت: چی مِخی نِنه ؟ 
پیرزن اومد جلو یک پونصد تومنی مچاله گذاشت تو ترازو گفت: هَمینو گُوشت بده نِنه ..... 
قصاب یه نگاهی به پونصد تومنی کرد گفت: پُونصَد تُومَن فَقَط اّشغال گوشت مِشِه نِنه بدم؟ 
پیرزن یه فکری کرد گفت بده نِنه! 
قصاب اشغال گوشت‌های اون جوون رو می‌کند می‌ذاشت برای پیره زن ..... 
اون جوونی که فیله سفارش داده بود همین جور که با موبایلش بازی می‌کرد گفت: اینارو واسه سگت می‌خوای مادر؟ 
پیرزن نگاهی به جوون کرد گفت: سَگ؟ 
جوون گفت اّره ..... سگ من این فیله‌ها رو هم با ناز می‌خوره ..... سگ شما چجوری اینا رو می‌خوره؟ 
پیرزن گفت: مُیخُوره دیگه نِنه ..... شیکم گشنه سَنگم مُی‌خُوره ..... 
جوون گفت نژادش چیه مادر؟ پیرزنه گفت بهش مِیگن تُوله سَگِ دوپا نِنه ..... اینا رو برا بچه‌هام می‌خام اّبگوشت بار بیذارم! 
جوونه رنگش عوض شد ..... یه تیکه از گوشتای فیله رو برداشت گذاشت رو اشغال گوشتای پیرزن ..... 
پیرزن بهش گفت: تُو مَگه ایناره بره سَگِت نگیریفته بُودی؟ 
جوون گفت: چرا 
پیرزن گفت ما غِذای سَگ نِمُی‌خُوریم نِنه ..... 
بعد گوشت فیله رو گذاشت اون طرف و اشغال گوشتاش رو برداشت و رفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:22 ] [ غزل گلزاری ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلامی چو بوی خوش آشنایی هدف از راه اندازی این سایت به وجود آوردن جایگاهی بوده تا در آن به معرفی افکار و توانمندی های نسل نوجوان بپردازد در این راه مشتاقانه دست همکاری سایر دوستان وعلاقه مندان را می فشاریم. امید است در این راه همه گی سر بلند و سر افراز باشید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرن سایت و آدرس golzarsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 31358
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1